järnbrist

Har inte blivit något bloggande på någon dag pga att jag är totalt slutkörd hela tiden . Får hoppas att det hjälper med järntabletter ( som jag även blir sjuk av ) för har för hög järn brist just nu . Första gången jag testade det tog jag en hel tablett men de blev för mycket för min stackars mage så nu får jag dela på kapseln och hälla ut innehållet i en hög och dela den i tre delar . Är lite trixande men får hoppas att det håller .

Nu håller jag på med lite mumsig mat och passar på att inviga min nya gryta som jag fick i födelsedags present av Robins pappa&fru .

Så passar på att prova detta receptet :)


Pastagratäng med grillad kyckling

Ingredienser
400g tagiatelle
1 grillad kyckling
1 röd paprika
SÅS
1 burk cream fraishe
2 dl matlagningsgrädde
1 dl riven ost
basilika
salt, peppar

Gör så här
*Koka tagiatellen enligt föreskriften på paketet.
*bena ur kycklingen och dela den i strimlor.
*blanda 1 burk cream fraische, 2 dl matlagningsgrädde, riven ost, salt, peppar och basilika i en skål.
*skär röd paprika i ganska små bitar.
*varva den färdigkokta tagiatellen med kycklingen, paprikan och såsen i en ugnsform.
*grädda i ugnen i ca 25 min.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss